lørdag den 12. oktober 2013

Hjemmelavet agurkesalat

Jeg synes, agurkesalat er fantastisk - især på en ribbenstegsburger eller lignende. Og det er super nemt at lave! Den bliver kun bedre jo længere den får lov til at stå, men det er ikke altid, jeg er organiseret nok til at få lavet den dagen i forvejen - og agurkesalaten smager altså også godt, selvom den er lavet en time før man skal bruge den. 



Opskriften får du her - den passer nogenlunde til to almindelig-størrelse sylteglas. Krydderblandingen købte jeg i Superbrugsen - det er en blanding af forskellige slags peberkorn og sennepskorn. Jeg bruger et mandolinjern til at skære agurken i meget tynde skiver - det er et af mine yndlingsredskaber i køkkenet - jeg bruger det også til løg, æblechips, kartofler o.l. Og det behøver ikke koste en formue - jeg købte mit på tilbud i Imerco til 99 kr. og det fungerer fint :)



2 kommentarer:

  1. Mon ikke det er på tide Tanya får prøvet at lave det ;-)

    SvarSlet
  2. Glimrende ide :) Vi har lige spist 'grise-burgere' (med hakket svinekød) - med den agurkesalat på billedet og godt med salatmayo - mums ;)

    SvarSlet