fredag den 8. november 2013

Græskar-brød med flødeost



Jeg ved godt, at Halloween nu er overstået og at græskarfesten vel egentlig er slut for denne gang - men jeg har lige en til græskar-opskrift,som jeg gerne vil dele med jer. 
Og det er græskarbrød - hvilket faktisk er en lidt misvisende betegnelse - for det er nærmere en kage end et brød - men det spises bedst varmt, i skiver og med lidt saltet smør på, så lidt minder det i det mindste om brød :) Det smager dejligt og er perfekt til en kold efterårs eller vinterdag. Opskriften er fra denne blog - og der er både billeder og en detaljeret vejledning. At dømme efter billederne, så er opskriften beregnet til 1 brød, - men der er nu rigeligt til to i mine brødforme. En anden lille ændring jeg foretager er, at kun bruge en lille smule af et pisket æg, når jeg laver flødeoste-blandingen - eller bliver den alt for flydende til at danne et ordentlig lag mellem græskardejen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar